Organisatie onderzoek


Van Belang hecht ontzettend veel waarde aan werkplezier, medewerkers- en klanttevredenheid. Niet alleen voor onze eigen medewerkers en klanten, we streven ook naar een optimaal werk- en woonklimaat voor alle organisaties waar wij voor mogen werken.

Om werkprocessen te optimaliseren en (noodzakelijke) veranderingen te realiseren, halen wij onze informatie bij de bron: het primaire zorgproces. Daar waar het gebeurd krijgen wij waardevolle input van medewerkers en klanten die wij omzetten in heldere analyses en wij verwerken dit in conclusies en aanbevelingen.

Hoe doen we dit?
Van belang wijkt af van de aanpak die de meeste partijen inzetten met vergelijkbare onderzoeken. Namelijk volledig digitaal. Dit doen wij niet! 

Wij gaan namelijk écht in gesprek met de medewerker of klant. Aan de hand van een persoonlijk interview praten wij over ervaringen, wensen, behoeften en vragen wij hoe men denkt over mogelijke veranderingen binnen de organisatie.


En met deze aanpak krijgen we veel bijvangst. Niet alleen krijgen we een goed beeld van wat de medewerker of klant vindt en voelt, we zien veel waardering voor de ruimte die er gegeven wordt en gebruikt men de ruimte ook voor het delen van andere zinvolle informatie.